
W najnowszym wpisie na blogu AMD, firma ogłosiła, że silnik Unreal Engine 5 firmy Epic Game, który jest obecnie w trybie wczesnego dostępu i będzie zasilał nową generację gier, jest teraz w pełni zoptymalizowany do pracy przy kompilacji z procesorami Ryzen Threadripper. Wiceprezes Epic Games Nick Penwarden zauważa, że wykorzystanie procesorów Threadripper pozwoliło deweloperom kompilować kod w Unreal Engine 5 znacznie szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
„Korzystając z procesorów Threadripper, jesteśmy w stanie kompilować silnik znacznie szybciej, niż było to możliwe wcześniej. To ogromny wzrost wydajności dla wszystkich inżynierów w zespole. Im mniej czasu spędzają na kompilowaniu kodu, tym więcej czasu mogą poświęcić na faktyczne opracowywanie funkcji, testowanie funkcjonalności i ulepszanie Unreal Engine 5.” – Nick Penwarden, wiceprezes ds. inżynierii w Epic Games.
Warto pamiętać, że Epic odnosi się do samej wydajności kompilacji, która jest zupełnie inna niż rzeczywiste wykorzystanie rdzenia w prawdziwej rozgrywce. Dla przykładu, Unreal Engine 4 może już wykorzystywać znacznie więcej niż 8-12 rdzeni do zadań kompilacji, ale większość gier działających na Unreal Engine 4 może wykorzystać tylko osiem rdzeni, jeśli chodzi o rzeczywistą wydajność w grze.
AMD jest bezpośrednim partnerem Epic Games, więc nie jest zaskakujące, że firma pomogła włączyć pełne optymalizacje Ryzen Threadripper dla zadań kompilacji kodu Unreal Engine 5. Te optymalizacje mogą obejmować świadomość CCX lub rozciąganie grup procesorów z Threadripper 3990X, z których ta ostatnia spowodowała spore wyzwanie z istniejącym oprogramowaniem, które nie wykorzystuje w pełni wszystkich 64 wątków.
Być może zobaczymy nawet Unreal Engine 5 obsługujący pełne 64 rdzenie dla prawdziwej rozgrywki. Dla przykładu, kosmiczny symulator Star Citizen jest już tworzony z myślą o wykorzystaniu więcej niż ośmiu rdzeni procesora. Twórcy Star Citizen, CIG, stwierdzili, że gra będzie wykorzystywać „wszystkie dostępne rdzenie”, gdy tylko gra zostanie zaktualizowana do nowego silnika renderującego (o nazwie kodowej 'Gen12′) i przejdzie na API Vulkan. Już teraz gra wykorzystuje osiem rdzeni do maksimum w niektórych obszarach.
W połączeniu z upowszechnieniem się API niższego poziomu, takich jak DX12 i Vulkan, istnieje spora szansa na wsparcie wyższej liczby rdzeni w prawdziwej rozgrywce. AMD i Epic nie zdradzili jednak jeszcze takich szczegółów na temat nowego silnika.