Chiński gigant handlu detalicznego Alibaba Group ogłosiło w czwartek swoje wyniki za marzec i cały rok fiskalny 2021, odnotowując $1,17 mld USD straty z powodu wysokiej grzywny nałożonej przez chiński rząd.
Firma odnotowała, że liczba aktywnych konsumentów na jej chińskim rynku detalicznym wyniosła 811 mln w ciągu 12 miesięcy, które zakończyły się 31 marca 2021 r., co oznacza wzrost o około 32 mln od końca ubiegłego roku.
Firma straciła $1,17 mld USD z działalności operacyjnej w następstwie grzywny w wysokości $2,78 mld USD nałożonej przez chińską Państwową Administrację Regulacji Rynku, która oskarżyła ją o zachowywanie się jak monopolista. Wyłączając tę karę, firma podała, że jej przychody z działalności operacyjnej wyniosłyby $1,61 mld USD, co oznacza wzrost o 48 proc. rok do roku.
“Nasze aplikacje przemawiają do rosnącej i coraz bardziej zróżnicowanej bazy konsumentów na różnych poziomach dochodów, jak również przedstawiają różne możliwości zakupu dla tego samego konsumenta” – powiedziała spółka, dodając, że kluczem do jej sukcesu było poszerzenie oferty produktów, w tym zwiększenie asortymentu produktów markowych i importowanych.
Daniel Zhang, prezes i dyrektor generalny Alibaba Group, powiedział w raporcie, że ogólny biznes “zapewnił silny wzrost na zdrowych podstawach”.
“Alibaba osiągnęła historyczny kamień milowy w postaci miliarda rocznych aktywnych konsumentów na całym świecie w roku fiskalnym zakończonym w marcu 2021 roku” – powiedział Zhang. “Będziemy nadal koncentrować się na doświadczeniach klientów i tworzeniu wartości poprzez innowacje, realizując naszą misję, aby ułatwić prowadzenie działalności w dowolnym miejscu w czasach cyfryzacji”.