
Świat wirtualny robi miejsce dla Gucci dzięki wirtualnej wersji jego interaktywnego ogrodu Gucci we Florencji na globalnej platformie Roblox.
Równocześnie z otwarciem Gucci Garden Archetypes – multimedialnego wydarzenia we Florencji, które odtwarza najbardziej wpływowe kampanie reklamowe dyrektora kreatywnego Alessandro Michele i świętuje 100-lecie marki – Roblox zaprezentował wirtualną wersję Gucci Garden, która będzie otwarta dla wszystkich przez dwa tygodnie.
Zainspirowana fizyczną lokalizacją, cyfrowa wersja Ogrodu Gucci stworzona przez Roblox jest podzielona na kilka tematycznych pokoi, z których każdy oddaje hołd innej erze sześcioletnich rządów Michele nad Domem – pokój z basenem odzwierciedla świąteczną naturę Gucci Cruise 2020, podczas gdy labirynt inspirowany Tokyo Tribe wykorzystuje kolorowe światła zygzakowate dla kalejdoskopowego efektu.
Po wejściu do wirtualnego Ogrodu Gucci użytkownicy pozbędą się swoich wcześniej wybranych awatarów i przekształcą się w neutralne manekiny o humanoidalnych kształtach, bez skojarzeń dotyczących płci czy wieku, nieznane graczom, którzy kojarzą Roblox z jego charakterystycznymi prostokątnymi postaciami. Eksplorując przestrzeń, manekiny odwiedzających będą „wchłaniać” części archetypów i zachowywać fragmenty każdej przestrzeni w swoich bezpłciowych sylwetkach. W miarę jak gracze będą przemieszczać się po pokojach i zbierać po drodze unikalne wzory, każdy użytkownik stanie się jedyną w swoim rodzaju kreacją z napisem Gucci.
Ideą stojącą za wirtualnym rozszerzeniem Ogrodu jest to, że podczas gdy ludzie „zaczynają swoje podróże przez życie jako puste płótno”, doświadczenie kształtuje każdą osobę i odzwierciedla pojęcie, że jednostki są ” jedną z wielu, ale całkowicie unikalne”, zgodnie z informacją prasową.
Roblox’s Gucci Garden zostanie otwarty 17 maja i zamknięty 31 maja. Dodatkowo w Ogrodzie będzie znajdował się sklep, w którym użytkownicy będą mogli zakupić limitowaną edycję przedmiotów dla awatarów, inspirowanych wystawą archetypów Gucci we Florencji.