TikTok pokazuje użytkownikom, że to coś więcej niż tylko choreograficzne ruchy taneczne i sprytnie zmontowane filmiki. Platforma społecznościowa testuje nowe narzędzie rekrutacyjne, które ma pomóc ludziom, zwłaszcza z pokolenia Z, w dopasowaniu się do ofert pracy, firm, rekruterów i marek.
Możliwe, że program pilotażowy będzie osobną aplikacją zintegrowaną z TikTok. Mają pojawić się na osobnej stronie internetowej, która jest dostępna za pośrednictwem platformy. Marki będą mogły udostępniać oferty pracy, przy czym oczekuje się, że będą to oferty dla początkujących.
Użytkownicy TikTok będą mieli możliwość zamieszczenia na stronie CV w formie wideo, w przeciwieństwie do tradycyjnego CV, które przybierze format elevator pitch w przeciwieństwie do zwykłego pisemnego zgłoszenia. Nie jest jasne, czy wideo CV może być widoczne na profilu użytkownika, czy nie.
TikTok to nowe narzędzie do rekrutacji pracowników, które przyczynia się do zwiększenia zaangażowania platformy w swoją podstawową grupę docelową, a także do poszerzenia jej zakresu z innymi firmami. Wciąż jednak nie wiadomo, czy dla firm dostęp do profili TikTok kandydatów będzie atutem czy obciążeniem.