Twitter znów pozwala użytkownikom ubiegać się o weryfikację.

Twitter

Po trzyletniej przerwie, Twitter w końcu wznawia swój proces weryfikacji i ogłosił nowe wytyczne w czwartek.

W poście na blogu, gigant mediów społecznościowych powiedział, że zacznie przeglądać nowe publiczne wnioski o weryfikację na Twitterze, nazywając to „kolejnym kamieniem milowym w naszych planach, aby dać więcej przejrzystości, wiarygodności i jasności do weryfikacji na Twitterze”.

„Niebieska odznaka jest jednym ze sposobów, w jaki pomagamy ludziom rozróżnić autentyczność kont, które mają duże znaczenie publiczne” – powiedziała firma. „Daje ludziom na Twitterze więcej kontekstu na temat tego, z kim prowadzą rozmowy, aby mogli określić, czy jest to godne zaufania, co, jak wykazały nasze badania, prowadzi do zdrowszych, bardziej świadomych rozmów”.

Program został początkowo uruchomiony przez Twittera w 2009 roku jako sposób na zidentyfikowanie przez platformę wysoko postawionych użytkowników, którzy byli narażeni na ryzyko podszywania się pod nich. Program wymaga od użytkowników złożenia wniosku, który potwierdza ich tożsamość i dostarcza przekonujących powodów, dla których mają być brani pod uwagę przy weryfikacji.

Firma wstrzymała program w 2017 roku, powołując się na błędną interpretację programu jako „poparcia lub wskaźnika ważności”.

„Nadaliśmy zweryfikowanym kontom wizualną rangę w serwisie, co pogłębiło to postrzeganie. Powinniśmy byli zająć się tym wcześniej, ale nie nadaliśmy priorytetu pracom tak, jak powinniśmy” – powiedziała firma.

„To postrzeganie pogorszyło się, gdy otworzyliśmy weryfikację dla publicznych zgłoszeń i zweryfikowaliśmy ludzi, których w żaden sposób nie popieramy” – dodała.

Firma zobowiązała się również do dokonania dokładnego przeglądu kont, które zostały zweryfikowane i usunąć konta, które naruszyły witrynę wytyczne dotyczące zachowania.

W listopadzie, Twitter ogłosił, że planuje wznowić program w oparciu o opinie użytkowników, obiecując więcej sprawiedliwości.

Nowe wytyczne dotyczące sprawdzania wydane w czwartek wskazują, że w celu uzyskania niebieskiej odznaki, konto „musi być autentyczne, godne uwagi i aktywne”. Dalej opisuje, co każde z tych kryteriów oznacza i wyjaśnia, jakie typy kont nie będą kwalifikować się do otrzymania statusu weryfikacji. Firma powiedziała również, że zgodnie z Warunkami Świadczenia Usług, może usunąć niebieską odznakę „w dowolnym momencie i bez uprzedzenia”.