Yelp wprowadza tęczowe piny do map, by wyróżnić biznesy LGBTQ+.

W ramach obchodów Miesiąca Dumy Yelp wyróżnia firmy należące do społeczności LGBTQ+ poprzez wprowadzenie nowego atrybutu biznesowego.

Nowa funkcja pozwala firmom na samoidentyfikację jako należące do LGBTQ+ i Otwarte dla Wszystkich – inicjatywa, która pozwala firmom zobowiązać się do bycia bezpieczną przestrzenią dla wszystkich klientów, niezależnie od rasy, religii, orientacji seksualnej i nie tylko. Te firmy z branży restauracyjnej, gastronomicznej i nocnej będą wyróżnione na Yelp tęczowymi pinezkami przez cały miesiąc czerwiec.

“Yelp ułatwia konsumentom wspieranie firm, które są zgodne z ich wartościami, a także znalezienie bezpiecznych i przyjaznych miejsc, w których można cieszyć się obchodami Pride przez cały miesiąc” – powiedziała w oświadczeniu Miriam Warren, dyrektor ds. różnorodności w Yelp.

“Wyraźnie widać, że konsumenci coraz częściej szukają firm, które są częścią społeczności LGBTQ+, ponieważ liczba wyszukiwań na Yelp dla firm należących do LGBTQ+ w USA wzrosła o ponad 150 procent w kwietniu w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej” – dodała.

Usługa opt-in jest bezpłatna i pozwala konsumentom zobaczyć atrybut LGBTQ+ w sekcji “więcej informacji” na stronie firmy w aplikacji mobilnej Yelp lub w części “udogodnienia i więcej” na stronie firmy w witrynie Yelp. Od 1 czerwca konsumenci mogą również bezpośrednio wyszukiwać firmy LGBTQ+ lub lokalizacje Otwarte dla Wszystkich na stronie głównej Yelp.

“Mamy nadzieję, że ten nowy atrybut wzmocni pozycję milionów biznesów LGBTQ+ w całym kraju i zachęci konsumentów do przekazywania większej ilości dolarów bezpośrednio na konto tych firm” – powiedział Warren.

Już ponad 581,000 firm zaznaczyło, że są otwarte dla wszystkich na Yelp. Firma twierdzi, że będzie proaktywnie monitorować strony pod kątem mowy nienawiści i będzie usuwać wszelkie treści, które naruszają wytyczne społeczności.

Firma uruchomiła już kilka atrybutów, aby wesprzeć swoją misję inkluzywności. W 2017 roku Yelp stworzyło funkcję, aby firmy mogły upublicznić, czy oferują łazienki neutralne pod względem płci, a w 2019 roku Yelp dołączyło do Koalicji Biznesu na rzecz ustawy o równości z Kampanii Praw Człowieka, fragmentu ustawodawstwa, który zapewnia szeroką ochronę członkom społeczności LGBTQ+.